marzuna

Thursday, February 17, 2011

Melayu Paling Kaya Di Malaysia

Orang Melayu yang paling kaya di Malaysia adalah Usahawan bumiputera dan pengasas Yayasan Al-Bukhary, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Kekayaan beliau  sebanyak RM8.84 bilion.Wah hebatnya.Kalau saya dapat 0.84 bilion pun dah bersyukur sesangat.


Siapa Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary ni ? Dari Blog http://mokhtaralbukhary.blogspot.com/
Beliau ni orang-orang biasa-biasa aje masa kecil. Pendidikan pun takde la tinggi melangit tapi maybe usaha keras beliau menyebabkan beliau berjaya macam sekarang. Memang elok jadikan contoh. Kan bagus kalau saya ada visi dan misi macam beliau.Nie tidak, baru berniaga kecil-kecilan dah merasa buhsan, malas.ish2..kena berubah  saya ni.


Yang Paling bagusnya Tan Sri ni walaupun beliau dah kaya raya, beliau tetap ingat nak tubuhkan yayasan untuk membantu golongan miskin. Memang ramai orang kaya kat malaysia ni tapi ramai ke yang ikhlas nak membantu? Hopefully sekiranya saya kaya macam beliau [hahahha, berangan saje, tak salahkan] saya tetap berpijak dibumi yang nyata dan tidak sentiasa memandang ke atas....:)

No comments: