marzuna

Thursday, May 5, 2011

~ Hadiah Paling Best Untuk Yang Tersayang ~


Ini ada senarai hadiah yang Encik suami nak bagi....katanya hadiah ni lah yang paling senang & paling best....hehehehe.....simple ...tapi bermakna...

1. Hadiah Mendengar: Berikan hadiah ini kepada yang memerlukan, dan hendaklah benar-benar mendengar apa yang dikatakan. Jangan mencelah, jangan berangan-angan dan jangan merancang bagaimana nak membalas.
- kalau nk bagi hadiah ni kena la dengar betul2, xleh la nak mencelah, xleh berangan-angan & kalau boleh jangan la membalas

2. Hadiah Tanda Kasih: Jangan kedekut memberikan pelukan, ciuman dan ramasan tangan. Biarkan tanda-tanda kecil ini tunjukkan kasih dan sayang yang ada di dalam diri kita.
- yang ni lak…kenala yg dah kawin je bagi….yg belum kawin jgn nak menggatal lak..heheheh

3. Hadiah Sehelai Nota: Ia mungkin ringkas seperti "Sayang Awak" atau sesuatu yang kreatif seperti sebuah puisi. Letakkan nota-nota ini di tempat yang tidak disangka oleh si dia yang tersayang.
- sekali sekala coret la kata2 indah wat tersayang…..rasa dihargai tau….

4. Hadiah Ketawa: Berikan sesuatu yang melucukan seperti gambar kartun atau artikel. Mesejnya ialah, "Saya suka ketawa bersama awak."
- sekali sekala kena la berhibur…

5. Hadiah Puji-Pujian: Sesuatu yang simple seperti "Warna biru memang ngam dengan mummy la" atau "Sedapla masakan mummy" sebab pujian mempunyai nilai yang tinggi kepada orang yang merasakan diri dipuji
- beri pujian itukan sesuatu yg indah….

6. Hadiah Bantuan: Tolong basuh pinggan mangkuk, buang sampah, jaga anak……tolong je selagi leh tolong….

7. Hadiah Bersendirian: Ada kala kita hanya mahu bersendiri. Peka kepada saat-saat itu dan berilah masa dan ruang untuk menyendiri.

8. Hadiah Keceriaan: Cuba sedaya upaya untuk sentiasa ceria bila bersama orang-orang yang kita kasihi.
- buatla ngan ikhlas yek…

9. Hadiah Riadah: Sertai sesuatu sukan/aktiviti yang disukai oleh orang yang kita kasihi. Kalah pun tak apa, dalam hati masih menang.
- seronok main game/beriadah ni…

10. Hadiahkan 
Doa: Selalu berdoa untuk kesejahteraan orang-orang yang kita kasihi dan beritahu mereka yang mereka setiasa berada di dalam doa kita.
- yang ni penting ...........untuk kesejahteraan bersama

1 comment:

feichai said...

Always known Hafez to be a very simple and humble boy. Now very much full of principles like his father. You're very lucky to have married such a fine gentleman like Hafez. Alhamdulillah. Adrian W.