marzuna

Monday, February 20, 2012

Kisah Botol Susu MAM

Assalammualaikum dan salam sejahtera,
Post sebelum ni saya ada tulis pasal problem hannah tak nak hisap botol susu avent dia. Pening kepala memikirkan botol apa yang sesuai untuk Hannah. Mula-mula nak beli botol susu Tommee Tipee[eh??camne ke ejaan dia- lbh kurang la kot :) ] tapi takde pula stok dekat kedai yang saya pergi itu. Pilih-pilih punya pilih, saya dan en Suami decide belikan botol MAM saja untuk hannah. Beli satu sahaja dulu. Tengok kesesuaian Hannah. Sat lagi beli banyak2, Hannah cute tue tak nak.membazir pulak.
Botol Susu MAM  pertama Hannah -Pink Color
Sesi percubaan ambik masa 3-4 hari la jugak. Hannah minum guna botol MAM tu cam ok aje. Botol lama dia pun dia minum elok jugak. Aduh! Confius saya ngn masalah Hannah ni. Sebelum ni tak nak botol, lepas tue nak pulak kedua-dua botol [avent & MAM]. Bincang dengan encik Suami untuk tentukan botol mana yang Hannah perlu guna. Tak boleh guna dua-dua botol.Takut dia confius punting. Nanti timbul pulak masalah lain.

Malas nak pening-pening, saya decide aje Hannah guna botol MAM. Kena beli 2 botol lagi supaya senang pengasuh Hannah. Tak perlu terkejar-kejar nak basuh botol Hannah kalau hannah nak susu. Saya bekalkan 3 Botol Susu MAM dengan 5 Botol Susu Badan setiap hari untuk Hannah Cute. Hopefully lepas ni Hannah takde masalah dengan botol susu dia lagi.


Warna botol Hannah ~ Pink, Hijau, Purple..Cute macam Hannah jugak..~ Hannah mmg Cute :)
Color Hijau - Color Favourite- Mummy&Daddy



Color Ungu - Cute jugak :)

3 comments:

eda said...

Hannah cute ni saje nak suruh mummy dia beli botol yg cute2 sesuai dgn baby girl..:D..cantik botol-botol tu..warna-warni..kalau avent plain aje..

Anonymous said...

cute jer botol ni, tp macam mana nk steril botol ni ek? part yg putih tu kns cabut ek masa steril?

marzuna said...

semua part kena cabut.mmg remeh sikit kerjanya..