marzuna

Monday, July 13, 2009

-Doa Selamat (11072009)-

03.15 am -Jam hp berbunyi. Nasib dah set jam awal-awal.Kalau ikutkan mata nak aje aku sambung tidur tapi tak boleh sebab nak pergi pasar PUDU beli barang-barang nak buat kenduri.Kejutkan hubby.Dia kata 5 minit lagi dia bangun(ayat yg selalu dia guna).Lepas my hubby mandi, kejutkan pulak adik(Anis).Suruh dia siap secepat yang boleh.

04.00 am -Kita orang semua dah berada dalam kereta.Nak bergerak ke PJ dulu.Nak ambik adik aku yg seorang lagi(Ayu).Jalan pagi tue lengang aje.Ye la baru pukul 4 pagi.Majoriti semua orang masih diulit mimpi.My hubby suruh tidur dulu, nanti sampai PUDU dia kejutkan tapi dah terbiasa susah nak tidur kalau dia drive.Kesian dekat dia kena drive sensorg lak nanti.Takde sape nak borak.Sampai kat PJ(rumah sewa adik)pukul 0415.Jalan tak jem,cepatla sampai.Kalau tak jgn harap la nak sampai dalam masa 15 minit. Sampai2 aje terus call adik suruh turun, tp dekat 5 minit gak dia tak turun2..rupanyer kita org terslh berhenti dekat rumah org..Berhenti dekat rumah jiran sebelah rumah dia...hiihihi..kelakar gak masa tue..

04.30 am -Kita orang sampai Pasar Pudu.Ramai gak org time tue. Beli aje semua brg cepat2.Nasib baik kita orang dah survey harga2 semua barang jumaat lepas, so senang aje buat perbandingan harga dan beli.

05.15 am -Dah siap beli barang, kita orang bergerak pulak ke Kg Pandan untuk ambik kak Cik aku.Mata dah segar bugar.Tak ngantuk dah.Baby pulak aktif menendang masa tue.Tak tahu la nape..Maybe dia letih sebab aku tak cukup tidur.Sorry Baby.. Maybe jugak dia dah boleh dgr bunyi2 bising, sebab aku perasan kalau pergi tempat ramai orang cam kenduri ke mesti dia kuat menendang.Bak kata husband aku, dia suka time org ramai(teori kami sendiri).

05.30 am -Kita org sampai Kg pandan.Kakak aku dah siap2..Anak2 buah aku(Haziq & Hadif) pun dah bgn.So..kita orang terus bergerak balik kg. Sepanjang perjalanan aku tak tidur pun.Tak ngantuk pulak..So temankan la my hubby drive.

07.30 am -lbh kurang pukul 0730 kita orang sampai kat kg.Lepas angkut semua barang dari kereta masuk ke dalam rumah.Aku ngn husband pun masuk bilik dan sambung tidur.Masa tu baru rasa ngantuk. Sepatutnya tak boleh tidur dah tapi mmg tak leh tahan mata..terpaksa la..aku tidur gak wpun tahu tak elok tidur time matahari naik.Nak solat subuh pun, dah subuh gajah..uhuhuhuhu

9.30 am Jiran-jiran dah mula datang, tapi tak ramai pun sebab mak wat kenduri selamat kecik2 aje.

12.30 pm Orang yang menolong dah start makan tengahari dan beransur pulang.Dia kena balik siap2 pulak sebab pukul 2++ majlis akan bermula.

2.30pm Majlis bermula.

0530pm Majlis tamat kira-kira pukul 0530pm. Alhamdulilah semuanya berjalan lancar.

0930pm Aku tidur awal malam tu.Ingat nak baca novel sampai habis tapi mata dah semakin memberat. Baby pun mcm penat aje, tak byk pulak wat aktiviti tariannya.

No comments: