marzuna

Tuesday, July 7, 2009

Checkup minggu ke-31

Perkembangan Minggu ke-31

Memasuki minggu ke-31. Bagi sesetengah wanita hamil akan mendapati tanda kesan regangan merah pada perutnya. Manakala pada payu daranya pula akan kelihatan salur darah yang agak jelas timbul. Ketika ini kedudukan kepala bayi masih berada di bawah. Panjang badannya kini boleh mencecah 37 cm dengan berat 900 g.

Details SCan

-Sabtu lepas (04072009) kita org wat fully scan dekat pusat perubatan dan bersalin Umra. Appoinment sepatutnye pukul 6.30 tp ditukarkan ke pukul 5. Yang tensionnya, kita org sampai 4.45 tp dia org entertain dekat 0530 gak.Letih + bosan menunggu kat situ. Doktor tue ckp baby ok, tapi kecil sikit. Camne aku nak buat eh..kalo aku mkn byk bukan baby yg besar tp.. aku yg jadi gemuk... Husband aku ckp, dah aku kecik tak kan la.. anak aku saiz dia besar lak... mesti la comel cam aku gak..hihihihi...(Ayat nak sedapkan hati). Ada satu lagi perkhabaran yang kurang enak, air ketuban aku tak berpa byk.. 8.3 aje.. Yang paling baik adalah atas 10.Tapi dr tue kata tak ape lagi..sebab kandungan baru minggu ke 31.

Bahagia + gembira betul time tgk muka baby, Dr yg scan tu ckp, muka baby skrg akan lbh kurang sama dgn muka dia lahir nanti.Awal2 lagi aku dah boleh cam, baby ikut bentuk mulut sape... Dr yang scan tue pun ckp, mulut baby kami sama dgn mulut daddynye. Tak apa ikut muka sape pun..yg ptg dia sihat , selamat lahir kedunia dan membesar menjadi anak yang berjaya dunia dan akhirat.Amin..

Checkup Di Klinik Kesihatan
pagi tadi kita org ada check-up kat klinik kerajaan lak.Sampai klinik dah pukul 0730.org pun dah ramai.Angka Giliran dapat no 2006. No 2 untuk ibu mengandung. Mcm Biasa Check Berat, buat Urine test, Hb tak perlu sebab baru je buat 2 minggu lepas. nurse tue kata sebulan sekali aje buat. Pukul 8.10 dah siap buat semua tue, tinggal nak jumpa Staf Nurse aje. Lama gak nak tunggu no dipanggil.Dekat gak 30 minit aku kena berdiri.Takde tempat kosong nak duduk sebab orang terlalu ramai lak masa tu.
Dalam pukul 845 baru la no aku kena panggil.Rutin biasa kat klinik kerajaan-Dengar denyutan jantung baby.Alhamdulilah baby sihat.Nurse tu ckp semua ok tp dia ada gak bising nape berat aku naik 0.5 kg aje.. sepatutnye kena naik 1 kg.Aku pun tak tahu nak jwb camne..Sebab 2 minggu lps takde selera sgt nak mkn.
next checkup 20.07.2009.Kena naikan berat bdn.nanti kena bebel lagi.uhuhuhu..

gambar tulang belakang

gambar baby

No comments: