marzuna

Thursday, March 10, 2011

Outstation Dari Selatan Ke Utara Part 2

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Entry kali ni saya nak cerita pasal outstation ke utara pulak.Cam biasa la, setiap outstation, saya akan disertai encik Suami aka Encik Hafez bersama-sama Mya Omei. Kesian Encik Hafez terpaksa ambik cuti lagi. Alamatnya semua cuti encik hafez akan habis mengikut saya ke outstation saje. Sorry ek Abg Cayang and Thank you very much..

Kami bertolak dari KL kira-kira pukul 5.30.Ambik Pn Idaayu dulu kat opis kl Sentral n then ikut highway Utara Selatan.Singgah rehat kat hentian Sg perak.Sampai kat hotel kira-kira pukul 10.00++..Banyak gak la makan langsat.Salah masuk simpang la, tak perasan simpang la..Namun alhamdulilah kami sampai juga di hotel Sunway Seberang jaya tersebut.

Hotel tue mmg cantik, 4 star tapi yang tak berpa bestnya takde gak swimming pool.View Bilik kami menghadap ke bangunan kwsp. Bilik kami bersambung ngn bilik idaayu.Malam tue Mya Omei sembelit la pulak.Auntie Ayu nyer cakap boleh dengar suara dia menangis.Sorry la ayu, nak wat camner, budak2 ngn menangis tak dpt dipisahkan.Kita orang mmg suruh Mya Omei nangis supaya ko boleh teringat kat Uyins..ihihihi :)
Muka Ceria-sebelum kena sembelit

Nasib baik kami dpt siapkan kerja cepat.Boleh la kami jalan-jalan ke Pulau.Walaupun saya duduk kat penang tue 3 tahun ++ tapi saya tetap tak tahu nak pergi mana..Ayu pun sama.2*5 cam saya.Last-last kali kita org decide pergi batu Feringgi je.Dalam masa yang sama dapatla saya tgk USM kesayangan saya.Banyak kenangan kat sana.Kat Feringgi saya snap la 2-3 picture Mya Omei ngn Daddy dia.Tak lama pun kat situ sebab tak tahu nak buat apa.Lagi pun byk sgt burung.Takut terkena bahan buangan depa pulak.Dari Feringgi kami p pasar yang ada jual jeruk-jeruk tapi tak beli banyak pun.Hari hujan.Susah nak bawak barang.

Daddy wat tanda peace ke tue?? :)

Antara burung yang berkeliaran di Pantai Feringgi.
Waktu malam lak, kami dibawa makan ke kedai Char Kuey Tiaw.Mmg best.Terima kasih ek Pn Bainey.Comel betul baby awak.Cam budak jepun.Tapi tak boleh borak lama dengan Bainey sebab anak dia meragam.

Kami bertolak dari Penang untuk pulang ke KL kira-kira pukul 12.00 tengahari.Ingat nak singgah makan nasi Kandar tapi bfast lambat jadinya perut masih kenyang.Kami batalkan niat tersebut dan singgah di Hentian Tapah tuk mengalas perut.Sampai rumah kira-kira pukul 530 petang.Sempat jugak singgah pasar malam.Beli makanan dan durian.

Banyak jugak benda yang kami nak tapi tak sempat n tak tahu nak carik dekat mana.Antaranya pasembur.Orang cakap kalau pergi Penang tak perkena Pasembur mmg tak sah atau tak lengkap.Tapi nak buat mcm mana, saya budak baik masa study dulu[masuk bakul angkat sendiri, jgn muntah eh] so saya tak tahu jalan-jalan kat penang tue.Dunia saya hanya di kampus..huhuuhuh..Saya memang baik[sebenarnya nak jimat duit].Takpe la, maybe next time saya dan keluarga akan ke Penang lagi untuk bercuti dan bukannyer untuk bekerja.Masa tu baru bleh pergi tempat-tempat yang lebih menarik. :)

aida said...

husben aku pun harus ikut kalau aku outstation..tapi kalau dia outstation tak pulak aku boleh ikut..cess

marzuna said...

husben aku mmg tak pernah outstation so dia kena ikut aku kalo aku outstation..hiihihih