marzuna

Friday, July 13, 2012

Bekalan Hannah Ke Nursery

Bekalan Ke Sekolah
Assalammualaikum..

Hari ni genap hannah 9 bulan. Kejap aje masa berlalukan..
Perkembangan Hannah lak, semakin aktif tak nak duduk diam.. Dah pandai nak panjat2 kerusi kat rumah tue... Tetap peramah tapi jgn ambik/pegang dia.. Sure menangis.. Aduh!! yang paling memeningkan kepala saya, tak boleh berenggang langsung dengan saya.Kalau dekat rumah dia tak nampak kelibat saya, dia akan menangis sekuat hati dengan air mata yg mencurah-curah cam air hujan dan bila saya dekat dengan dia..terus senyum2 dan gelak2... sekelip mata aje emosi dia berubah..Sabar aje la budak cute tue...

Bubur Nasi Sedap.. hikhikhik
Susu Untuk Hananh
Entry kali ni saya nak cerita bekalan hannah ke nursery. Sekarang hannah bawak bekal 3 susu botol dan satu bekas bubur tiap-tiap hari.
Seronok sebab saya dapat sediakan makanan hannah sendiri. Masa Mya dulu, makanan tidak dibenarkan di bawa ke nursery. Memang letih kena bangun awal untuk masak bubur tp kepuasan tue plg penting.Kadang-kadang pening gak kepala nak piki Menu untuk Hannah. Yer la.. takkan nak bagi bubur yg sama aje tiap2 hari..Sure tak lalunyer.. Kita yang dah tua ni pun kalau makan benda sama tiap-tiap hari pun
jemu..inikan pulak budak tomei tue.. :)

Hari ni saya masakkan Hannah Bubur Nasi + Brokoli + Ikan Tenggiri  + Puri Carrot. Saya tak blend dah bubur Hannah sejak gigi sebatang dia tue tumbuh. Saje aje nak ajar dia makan makanan yg lebih kasar sikit..Kalau gigi dah banyak sikit nanti, baru saya ajak makan nasi lembik lak...

Malam-malam lak saya suka buatkan Hannah Oat+Stok Ayam(yg direbus sendiri)+sayur(Bayam/brokoli/carrot/daun sup je).
Minggu ni saya nak ajar dia makan daging ayam lak.. :)

4 comments:

Suhana Shuib said...

semua ibu2 camtu la..pepagi kena siap bekalan anak untuk ke rumah babysitter..Su pon dah lama tinggalkan rutin tu..anak2 dah besar dah..

marzuna said...

Betul tu pn Su. Rasanya semua parents pn seronok sediakan makanan sendiri untuk anak2.....biarpun terkejar2 waktu pagi.....

Yati Omar said...

Salam kenal,

Memang puas hati kan masak sendiri food anak. Saya pun seronok bagi anak makan macam2. Nanti dah besar takdelah memilih makanan. Esok plan nyer nak bagi makan buah2 an lak...ahakss.. :-)

Follow u yer Zuna. Follow me back.

http://mama-iloveu.blogspot.com/

marzuna said...

hai yati omar...

salam kenal jugak..

Memang seronok dan puas hati dpt masakkan makanan sendiri untuk anak2...

:)