marzuna

Wednesday, July 4, 2012

Sekolah Terbaik untuk Anak

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera..

Hari ni saya agak meroyan bila memikirkan sekolah mana nak hantar Mya tahun depan. Mya akan berumur 4 tahun, tahun hadapan, walaupun hakikatnyer dia belum masuk umur 3 tahun lagi pada hari ini.

Pilihan sekolah untuk Mya [atas perbincangan saya dengan encik Suami] kami mahukan sekolah yang islamic , full day dan menggunakan bahasa inggeris sebagai medium pertuturan. Almaklumlah, saya ni tersangat la "fluent"  bahasa inggeris, so saya tak nak la anak-anak saya mengikut langkah saya bab yang satu tue... :(

Banyak gak sekolah yang kami survey [ bukan sekolah ye kawan-kawan, tapi playschool]. Saya suka menggunakan perkataan sekolah@school bila bercakap ngn Mya. Nak biasakan dia dengan perkataan sekolah@school itu sebab tak nak la dia buat2 terkejut dan tak tahu apa-apa dan macam mana keadaan benda yang dipanggil sekolah itu. Lagi haru kalau dia nangis sebab takut n tak biasa dengan environment sekolah. Padahal sejak umur 1 bulan +++ dah duduk nursery.

Saya suka CIC tapi banyak halangan pulak nak masukkan mya ke sekolah tue. CIC paling dekat ngn opis saya kat area Bangsar tetapi tersangat la mahalnyer untuk fee full day. Almost 8K~9K.. Saya tak la semampu itu. :(....
Kalau saya hantar ke CIC kota damansara pulak, siapa nak hantar dan ambik dia kat school. Maklumlah..saya sampai rumah pun dah nak masuk maghrib. Nak ke kota damansara lagi???? ish..mahu pukul 8.00 baru saya leh ambik mya kat sekolahnyer.. Cikgu pun sure tarik muka 40 kalau ambik anak lewat camtue tiap2 hari..

Genius Aulad lak half day aje..takde full day.. Saya agak risau nak bagi Mya naik Van sekolah. Rasanya saya memang tak bersedia lagi untuk melepaskan Mya pergi dan balik sekolah sendiri.

Seronoknyer..andai saya dapat rezeki jatuh berdebuk dari langit. Dengan itu saya dapat hantar mya sekolah dekat ngn opis saya. Senang sikit saya nak ambik dia. Sekitar opis saya ni semua mahal2..maklumlah di KL Sentral..Tempat elit kan..[ye ke elit?]..huuhuhuuh :(

~~ Bukan senang nak senang  kan %%%%%%%%%%%%%%%%% mood - risau n sedih ~~

4 comments:

mrs adam said...

hai marzuna,
saya dah jwb komen awak kat entry blog saya
yang ni plak psl smart soleh
http://fieda0102.blogspot.com/2012/07/bagus-ke-tak-smart-soleh.html

tapi anak saya smart soleh puchong la ye

gudluck mencari tadika tuk anak awak.insyaAllah ada yg terbaik tuk anak awk tu :)

marzuna said...

ok..nanti saya tgk...

insyaAllah.. Amin :)

Annie Tay said...

mahal sgt ke mar CIC? tgk kat kajang tu atas shop lot ajew.... mcm x sesuai utk whole day class since budak cam terperap dlm kelas 1 hari suntuk xde outdoor xtvt huhuhu

marzuna said...

annie..mahal la bagi aku.. setahun 8-9 k.. kalo dekat bangsar,
kota damansara lak..dlm 7K...huhuuh.. aku masuk u dulu pun yuran tak semahal gini..

Aku kena hantar full day la.. sape nak jaga kat rumah kalo half day.. lagi pun aku cuak sikit nak biarkan dia naik van...

ko dah pilih sekolah abbie ke?