marzuna

Thursday, October 7, 2010

Dameea Maisarah dah setahun sebulan

Hari ni genap mya berumur 1 tahun, 1 bulan
Mya still tak boleh berjalan lagi.Sedikit kerisauan di hati saya tapi saya tetap berpegang pada pendirian setiap bayi perkembangannya berbeza-beza.

Dameea Maisarah sekarang sangat suka bermain dengan pen dan kertas.Bila kita tak bagi dia main dengan pen dan kertas tue,dia akan menangis sambil air mata mengalir-ngalir.Taktik yang kadang-kadang berjaya membuat mummy dan daddy terpaksa bagi jugak apa yang dia nak[kadang-kadang aje ye,kadang-kadang memang tak dapat la walaupun menangis bagai nak rak sekali pun, bukan apa, bahaya la pen tu, tersusuk mata ke kan susah]

Hampir setahun sebulan jugak[minus 2-3 hari] mya minum hanya susu dari susu badan sahaja.Alhamdulilah.Semoga saya dapat menyusukan mya sehingga dia berumur 2 tahun.
Apa lagi perubahan mya ek? erm..tak perasan sangat tapi sekarang dah pandai mengeleng-ngeleng kepala kalo tak nak.Kalau dia panggil kita tapi kita tak pedulikan dia, dia akan tampar muka kita..huhuuhuh..sakit gak kadang-kadang.Lagi satu yang selalu dia buat dia akan masukkan jari dia dalam apa2 lubang atau bekas.Pastu wat jerit-jerit mintak orang tolong[tak sakit pun sebenarnya].Lepas kita tolong alihkan jari dia dari tempat tue, dia akan ketawa..erm..memang Cute..

Memang banyak sebenarnya perubahan dia dari kecik sampai la sekarang dan pengalaman itu adalah pengalaman yang cukup indah.Mummy dan Daddy cayang Mya Omei. Moga jadi anak yang baik dan solehah.Amin :)

No comments: